Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Logo Toftlund Distriktsskole
Mobil menu

Ekstern Kommunikation

Principper for ekstern kommunikation

 

Pressekontakt

Der er rigtig mange gode historier, som vi skal forsøge at få ud. I forhold til skolens promovering udadtil bør historierne være relevante og af lokal og samfundsmæssig interesse for læserne/modtagerne for at ramme en bred målgruppe.

 

Facebook

Vi opnår hurtigt og nemt kommunikation til eksterne brugere gennem Facebook. Det er et supplement til øvrige aktiviteter og kan bruges til at pushe mindre budskaber ud hver dag. En mulighed for at skabe synlighed og dialog, som vi ellers ikke kan i andre medier. Facebook er en vigtig faktor i vores ansigt udadtil, og opslag/historier er med til at definere skolens brand gennem korte nyheder og servicemeddelelser. 

 

Følgende retningslinjer gør sig gældende for opslag:

 

  • Den enkelte filial har løbende opslag, så det sikres, at facebooksiden fremstår aktiv.
  • Hvis et opslag har flere billeder, oprettes et album med en sigende overskrift og et kort resume af begivenheden. Som hovedregel indeholder et album 5-10 billeder, men der kan dispenseres.
  • Billedkvalitet og indhold skal være i orden.
  • Teksten skal være kort og præcis og skal omhandle læring og fagligt indhold.
  • Der skal være fototilladelse på de involverede, medmindre det drejer sig om situationsbilleder.
  • Alle opslag har lokalitet og filialen er nævnt i både albumtekst og til enkelte billeder.

 

Hjemmesiden - tlds.aula.dk

Skolens hjemmeside er vores formelle ansigt udadtil.

Vedtaget i skolebestyrelsen, september 2023